Nižšie uvádzam zmenu niektorých mzdových údajov:

Bližšie k daňovému bonusu
Ako je to dnes.
V súčasnosti je daňový bonus v maximálnej výške 140 EUR na dieťa vo veku do 18 rokov a 50 EUR na dieťa vo veku nad 18 rokov. Podmienkou čerpania bonusu na dieťa staršie ako 16 rokov, je denné štúdium na vysokej alebo strednej škole, a daňový bonus je možné čerpať až do 25.roku dieťaťa.
Nárok nie je v paušálnej hodnote, jeho výška závisí od výšky daňového základu rodiča, počtu detí a veku detí. Pri súčasnom nastavení platí, že nárok na daňový bonus sa kráti pri nižších príjmoch, nárok na plnú výšku je pri vyšších príjmoch. Napríklad pri dvoch deťoch do 18 rokov, potrebuje rodič na daňový bonus v plnej výške hrubú mzdu aspoň 1 200 EUR.
Ak jeden rodič svojím príjmom nedosahuje plný daňový bonus môže v daňovom priznaní pripočítať kvôli doplateniu plnej výšky bonusu aj príjem druhého rodiča.
Ako to bude od 1.1.2025.
Od nového roka sa znižuje maximálna mesačná výška daňového bonusu a posúva sa aj hranica veku dieťaťa pre jeho uplatnenie.
Daňový bonus na dieťa vo veku do 15 rokov bude 100 EUR na dieťa a vo veku nad 15 do 18 rokov bude 50 EUR. Na dieťa staršie ako 18 rokov už nebude vôbec nárok. Výška bonusu bude tiež závisieť od počtu detí, výšky príjmu rodiča a veku detí, obmedzenie bude ale v porovnaní s prechádzajúcou úpravou naopak, pre daňovníkov s vyššími príjmami.
Vychádza to približne tak, že pri príjme okolo 2 470 EUR sa výška daňového bonusu začne postupne krátiť, a pri výške príjmu 3 630 EUR zanikne nárok na daňový bonus úplne. Ideálne, ak jeden z rodičov zarába viac ako 2 470 EUR btto, a druhý nie, aby si daňový bonus uplatnil rodič s nižším príjmom. Podmienkou pre uplatnenie je ročný príjem aspoň vo výške minimálnej mzdy.
Doteraz platilo, že daňový bonus na deti si mohli uplatniť aj Slováci pracujúci v zahraničí (tuzemskí daňoví rezidenti) prostredníctvom daňového priznania podaného po skončení zdaňovacieho obdobia.
Od 1.1.2025 si takýto daňovníci budú môcť uplatniť daňový bonus len keď budú mať aspoň 90 % z celoročných príjmov zo Slovenska.
Rodičovský dôchodok.
Od budúceho roka sa mení forma poskytovania rodičovského dôchodku, ktorý bude na základe vlastného rozhodnutia poukazovať daňovník – fyzická osoba ako podiel na dani, vyhlásením v daňovom priznaní. Fyzické osoby – zamestnanci aj SZČO, budú môcť poukazovať okrem 2 % pre neziskové organizácie ( príp. 3% pri výkone dobrovoľníckej činnosti ), aj 2 % každému rodičovi ( tzn. celkom 4 % – 2 % otcovi a 2 % matke ). Prvý krát sa bude podiel na dani môcť poukázať rodičom za rok 2025, tzn. v roku 2026.